دسته بندی محصولات:

چرا آب اکواریوم من سبز میشود؟

این پدیده به علت ایجاد نوعی جلبک تک سلولی است که به آب حالتی مه آلود و یا سبز رنگ میدهد. خیلی از افراد تازه کار تصور میکنند که فیلتر توان فیلتراسیون تانک را ندارد و در تلاش برای تقویت فیلتراسیون، فقط به زیاد شدن این جلبک کمک میکنند زیرا این جلبک با تغییر شرایط بیشتر میشود.

علت رشد: آمونیاک عامل اصلی ایجاد این جلبک است. ممکن است اکواریوم شما زمانی در گذشته یک دوره دارای غلظت بالایی از یون آمونیوم بوده که در زمان حال با کیت های تست قابل شناسایی نباشد و این باعث رشد جلبک کنونی شده باشد. از دلایل دیگر میتوان به کمبود کربن دی اکسید، مواد غذایی و یا نوسان میزان کربن دی اکسید و غذا اشاره کرد.

روش از بین بردن: تعویض حجم زیاد آب به از بین بردن این جلبک کمکی نمیکند. اگر در تانک شما بی تعادلی وجود داشته باشد با رفع این جلبک پس از مدتی از بین میرود. سه روز خاموشی و تعویض زیاد آب نیز میتواند به از بین رفتن این جلبک کمک کند. استفاده از لامپ یووی(UV Lamp)  نیز میتواند راه حلی مناسب باشد. یک روش جدید استفاده از شاخه های بید که حدود یک تا دو سال عمر دارند و قطر آنها حدود 0/5- 1 سانتیمتراست میباشد؛ آنها را به صورت عمودی در شن فرو کنید به طوری که چند سانتیمتر نیز از آب بیرون بزنند. بعد از چند روز آنها ریشه میزنند و جلبک نیز از بین میرود و آب صاف میشود. توجه داشته باشید این جلبک را با شکوفایی باکتری که حالتی مه آلود به تانک میدهد اشتباه نگیرید.

اشتراک گزاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط