تبریک عید ماهی پت
دسته بندی محصولات:

نیازهای اولیه ی یک آکواریوم آب شیرین

برای داشتن یک آکواریوم مدرن نیاز به وسایل پیشرفته ای داریم تا علاوه بر آسان تر کردن نگهداری از ماهی ها، مانع از صدمه دیدن آن ها شویم. اما وسایل آکواریوم به دو دسته ی ضروری و سرگرمی تبدیل می شوند، یعنی یک دسته برای نگهداری آبزیان لازم است ولی دسته ی دیگر تنها جنبه زیبایی و سرگرمی دارند و وجود آنها لازم نمی باشد. 

دسته ی اول: وسایل ضروری
1- تور ماهیگیری 2- شیشه پاک کن 3- پمپ هوا و تجهیزات 4- فیلتر و تجهیزات 5- آبگرمکن ( بخاری آکواریوم ) و تجهیزات

دسته دوم : وسایل سرگرمی
1- گیاهان مصنوعی ( پلاستیکی ) 2- کوزه ها و وسایل سفالی رنگارنگ 3- شن 4- مرجان ، سنگ و چوب 5- تصویر پس زمینه ی آکواریوم 

1- تور ماهیگیری: یکی از ضروری ترین وسایل به شمار می رود، به طوری که برای گرفتن هر ماهی نیاز به داشتن چنین محصولی مشهود است و گرفتن آن ها با وسایل دیگر (مثل کاسه یا …) ممکن است صدمات زیادی به آن ها بزند.
به طور کلی چندین نوع تور ماهیگیری در بازار وجود دارد که از تورهای بزرگ برای گرفتن گوشتخوارانی چون اسکار و پنکوسی و از تورهای کوچک و ریز بافت برای گرفتن ماهیان ریز نظیر زنده زاها و بچه های آنها استفاده می شود. دقت داشته باشید که قبل از استفاده از تور، آن را کاملاً چک کرده و از عدم وجود پارگی در تور مطمئن شوید. 

تور ماهیگیری

2- شیشه پاک کن: در صورتی که از هیچ یک از ماهی های خانواده کت فیش (لجن خوار) در تانک استفاده نکنید (مثل زمانی که از ماهیان مهاجمی مثل پرت و فلاور استفاده می کنید.) بعد از گذشت مدت زمانی اندک از تعویض آب تانک متوجه لکه های سبز و قرمز رنگی روی شیشه های تانک می شوید که از زیبایی آن می کاهند. این لکه ها در واقع جلبک های قهوه ای و سبزی هستند که در نتیجه ی تابش نور به آب به وجود می آیند و برای از بین بردن این لکه ها استفاده از روش های زیر رایج می باشد: 

1- پاک کردن شیشه با وسایلی چون اسفنج پنبه و دستمال: با کشیدن این وسایل روی جداره ی داخلی تانک می توان جلبک ها را از بین برد.
مزایا: 
1- همیشه در دسترس است.
2- قیمت بسیار پایین.
3- می توان جلبک های ضخیم را هم از بین برد.
معایب:
 1-  به خاطر پخش شدن جلبک ها در آب ، سبب کدر شدن آب می شود. 
 2- با بردن دست به داخل آب ممکن است عامل بیماری احتمالی به تانک منتقل شود.

2- استفاده از شیشه پاک کن دستی: با اتصال دو میله ی پلاستیکی ( به صورت T)  ساخته شده و در سر قسمت بزرگتر آن یک تکه ابر، اسفنج یا وسیله ی دیگری قرار می گیرد که با کشیدن آن به شیشه های تانک ، جلبک ها را به خود جذب می کند.
مزایا: 
1- عمر بسیار طولانی وسیله 
2- قیمت نسباتاً ارزان
معایب: 
1-  به خاطر پخش شدن جلبک ها در آب ، سبب کدر شدن آب می شود.
2- استفاده از این وسیله ممکن است استرس زیادی به ماهی ها وارد کند.

شیشه پاک کن

پمپ هوا : داخل اب اکواریوم مثل بیرون از اکواریوم هوایی در جریان نیست و چیزی یا موجوی نیست که بخواد اکسیژن تولید کنه.به همین دلیل از پمپ هوا استفاده میکنن تا اکسیژن مورد نیاز ماهی ها به تانک برسه.


فیلتراسیون : اب اکواریوم مثله اب اب رود یا دریا همیشه در جریان نیست تا بتونه کثیفی ها و مواد دیگرو بشوره و ببرو و این مواد و کثیفی ها در اکواریوم ته نشین میشن و مشکلاتی رو ایجاد میکنند.فیلتراسیون اکواریوم موادی مثل نیترات و امونیاک و کثیفی ها یا فضولات ماهیان رو با کمک موادی که داخله تصویه بکار رفته رو تصویه میکنه و هم اب بهتر وارد تانک میکنه.لوازم فیلتراسیون کلا چند دسته هستن مثل : تاپ فیلتر , فیلتر اینترنتال یا داخلی که رایج ترین فیلتر هست , فیلتر اکسترنال که معمولا قیمتی بینه 300 به بالا داره و نسب به دیگر فیلتر ها قیمتش بیشتر , سامپ که معمولا برای اکواریوم های اب شور استفاده میشه و یه فیلتر دست ساز محسوب میشه.

بخاری :دمای محل زندگی ما با استفاده از کولر خنک میشه و با بخاری و شومینه گرم. و داخل اکواریوم این کار رو بخاری انجام میده. دمای اب اکواریوم نباید متغیر باشه و همیشه باید ثابت باشه.بهترین دما برای اکواریوم 28 هست که معمول ترین دمای رایج در اب اکواریومه.


اشتراک گزاری :

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط