دسته بندی محصولات:

نوردهی و مدت زمان آن در آکواریوم

با وجود انتخاب­های گسترده­ ای که در روشنایی وجود دارد انتخاب یک روشنایی مناسب می­تواند بسیار گیج کننده باشد اما در  ادامه با هدف کاهش نکات مبهم به تعدادی از نکات قابل توجه اشاره خواهیم کرد. .

پیش از هر چیز به کلوین لامپ توجه کنید که بیانگر رنگ نور می ­باشد. تمامی روشنایی­ ها دارای دمای رنگ نور هستند که واحد آن کلوین است بصورتی که کمترین مقدار کلوین 2500 است که دارای طیف قرمز گسترده­ای است و بیشترین آن 18000 کلوین است که دارای طیف گسترده ­ای از آبی است.

کلوین ­های پایین دارای رنگ قرمز و نارنجی زیادی هستند و رنگ ماهی­ ها و گیاهان را غیرطبیعی می­ کنند و همچنین کلوین­ های بالا حالتی رنگ پریده به تانک شما م ی­دهند.

به همین دلیل کلوین پیشنهاد شده برای یک آکواریوم گیاهی از نظر ما حدود 6500 الی 8000 کلوین است که رنگ مناسبی به تانک شما خواهد داد با توجه به این نکته که کلوین­های پایین و بالا به تنهایی توانایی فراهم کردن شرایط رشد خوب برای گیاهان را لزوما ندارند و همچنین زیبایی بصری تانک شما را نیز کاهش می­دهند .

شما می­ توانید از ترکیب رنگها نیز استفاده کنید تمامی فلورسنت­ها باید بعد از مدت 12 الی 18 ماه به علت کاهش میزان و کیفیت تابش تعویض شوند که در میزان رشد و کیفیت گیاهان تاثیرگداز  می­باشد .

مدت زمان نوردهی برای یک اکواریوم گیاهی حدود بین6 الی 8 ساعت در روز می­باشد مدت زمان نوردهی را با هدف ممانعت از رشد جلبک­ها به بازه­های کوتاهتر، به عنوان مثال دو بازه 4 ساعته در روز، تقسیم نکنید زیرا این کار مانع رشد جلبک­ها نخواهد شد

طولانی ­تر کردن زمان نوردهی بیش از 8 ساعت ضروری نیست.

توصیه ما برای اکواریوم تازه راه اندازی شده مدت زمان 6 ساعت نور دهی در ماه اول، 7 ساعت در ماه دوم و 8 ساعت از ماه دوم به بعد است.

اشتراک گزاری :

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط