تبریک عید ماهی پت
دسته بندی محصولات:

انواع حلزون آکواریوم و شرایط نگهداری آن

انواع حلزون آکواریوم و شرایط نگهداری آن

تمامی آکواریوم های گیاهی به حلزون نیاز دارند، چرا؟؟؟ چون حلزونها جلبک خواران بسیار حرفه ای اما با سرعت بسیار کم می باشند. جلبک هایی که بر روی اجسام سخت شکل میگیرند و باعث بد شکل شدن دکور آکواریوم شما می شود و شما قادر به تمیز کردن آنها نیستید را این موجودات دوست داشتی میخورند و پاک میکنند. برای هر 10 لیتر یک حلزون توی آکواریوم کافیست اما اگر با حجم زیادی از جلبک مواجه هستید میتوانید برای هر 5 لیتر یک حلزون استفاده نمایید

اما چرا به یکسری از حلزون ها آفت گفته می شود و به یکسری نه؟؟؟

به حلزون هایی که نرخ تکثیر بالایی دارند و در مدت زمان کوتاه در آکواریوم جمعیت آنها زیاد می شود حلزونهای آفت گفته میشود. معمولا این حلزونها از گیاهانی که در محل رشد نامناسب پرورش داده شده اند و یا از آکواریوم فروشندگان ماهی وارد آکواریوم شما میشوند و معمولا چون اکثرا به شکل تخم هستند شما آنها را نمیبینید و بعد از مدتی با انبوه زیادی حلزون مواجه میشوید. اگر با چنین صحنه ای مواجه شدید پیشنهاد ما به شما استفاده از حلزون کیلر یا قاتل می باشد که همیشه در جست و جو و شکار مابقی حلزونهاست و هیچ وقت از این کار خسته نمیشود.

چه حلزونی بگیریم برای آکواریوممون که خوب باشه؟

چند مدل حلزون هست که شما میتوانید آنها را در آکواریوم گیاهی خود نگهدارید چون یا نرخ تکثیر پایینی دارند و شما میتوانید رشد جمعیت آنها را کنترل نمایید و یا اینکه به هیچ وجه در آب شیرین تخم اینگونه از حلزونها به حلزون تبدیل نمی شود و نیاز به یکسری شرایط خاص دارد.

اما شما میتوانید از حلزونهایی مانند حلزون عاج (Ivory Snails)، حلزون توت فرنگی (Nerite Snails)، حلزون رامشورن (Ramshorn Snails)، حلزون لوله ای (Trumpet Snails)، حلزون زبرا (zebra snails) در آکواریوم های گیاهی استفاده نمایید.

اما شرایط نگهداری و تغذیه ای حلزون ها به شکلی است؟

تغییر در ph باعث مگر این موجودات می شود در هنگام جابجایی حتما آب به آب شود و سپس در آکواریوم انداخته شوند.

غذای اصلی حلزونها همانطور که گفته شد جلبک های داخل آکواریوم می باشد. علاوه بر جلبکهایی که بر روی سنگ و چوب و گیاهان هست از غذاهای باقی مانده ماهیان، گیاهان پوسیده و لاشه موجودات زنده مانند ماهیان و میگوها نیز تغذیه میکنند.

برای نگهداری بهتر از این موجود دوست داشتنی در رژیم غذایی آنها حتما از مواد کلسیم دار که در برخی از مواد غذایی شرکتی موجود می باشد  جهت رشد و سالم ماندن پوسته استفاده کنید.

اشتراک گزاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادهایی برای شما

مطالب مرتبط